Djurgården och CCM fortsätter långt och framgångsrikt samarbete
Publicerad: 2017-12-22
Nyhet
Vi har förlängt avtalet med vår huvudsponsor CCM och kommer fira 40 år ihop när vi kommer till 2023. – Vi är mycket nöjda med att kunna fortsätta vårt redan långa och framgångsrika samarbete, säger K-G Stoppel.

Vi har idag förlängt samarbetet med vår huvudpartner CCM Hockey. Avtalet löper i ytterligare fem år och sträcker sig till 2023 vilket gör att vi kommer fira 40 år tillsammans. Det första avtalet skrevs 1983 vilket gör samarbetet unikt.
– Vi är mycket nöjda med att kunna fortsätta vårt redan långa och framgångsrika samarbete även de kommande fem åren. Att CCM Hockey, som är en av världens största och starkaste varumärke för hockeyutrustning, är med på den resa vi påbörjat för att på sikt vara en av de ledande klubbarna i Europa skapar naturligtvis en långsiktig trygghet. Avtalet är det största vi någonsin skrivit och innefattar hela vår verksamhet Herr, Dam, junior, ungdom och spontanidrott säger Vice VD K-G Stoppel.
– Det här innebär en fortsatt trygghet för oss som förening och att vi nu kan titta framåt, fortsätter han.

– Det känns jättebra att vi har en huvudpartner som är med oss hela vägen och som dessutom vill vara en del av hela Djurgården. Vi ser fram emot att stärka våra varumärken ytterligare och skapa nya affärsmöjligheter tillsammans både lokalt, nationellt och internationellt säger Djurgårdens Kommersiella chef Daniel Cedercrona.

CCM har varit med oss länge och har sett och ser vårt arbete även utanför strålkastarnas ljus. Det arbetet vi gör där är en viktig del till varför de fortsätter att arbeta med oss.

– Djurgården är en av Sveriges absolut bästa hockeyföreningar. För oss är Djurgården en naturlig partner att jobba med. Vi har haft ett samarbete sen 1983 och vi kommer nu ha vårt längsta samarbetsavtal hittills, längst inom svensk hockey. Som marknadsledande inom svensk hockey är det viktigt att jobba med de bästa lagen, de som inspirerar flest spelare. De som jobbar med bredd. Viktigt att jobba med dam, ungdom och med nyrekrytering. Det gör man genom att ha bra spelare och driva integrationsprojekt som Ishockey för alla där vi är en stolt partner, säger Robert Zaring marknadschef på CCM.

Att vi kan ingå ett så här stort avtal och fortsätta jobba tillsammans med en så stor aktör är ett bra betyg för oss som förening.
– Vi är kanske den största aktören och det starkaste varumärket i den lokala marknaden. Som idag är en stor del av svensk hockey. Där vill vi fortsätta att vara starka och växa tillsammans, avslutar K-G Stoppel.

Mattias Lönngren