– Vi är positiva att ABT Bolagen är med oss på resan och ger oss möjligheten att fortsätta vår satsning både på isen och i vårt sociala arbete. Vi är också väldigt glada att ABT ser oss som en bra marknadskanal och att vi stärker deras verksamhet, säger Jan Viktorsson, försäljningsansvarig på Djurgården Hockey.
Mikael Graffman, VD på ABT Bolagen! Berätta vilka ni är!
– ABT Bolagen är en underentreprenör inom anläggningsbranschen. Vi utför schakt, transport och återvinning, säger Mikael Graffman.
Varför väljer ni att fortsätta samarbeta med Djurgården Hockey?
– Vi tycker att Djurgården tydligt visar att man elitsatsar på både killar och tjejer. Den inställningen gillar vi och vill uppmuntra.
Vad ger det för fördelar att synas inom idrottssammanhang
– ABT visar att vi tar ett socialt ansvar, men det skapar också sammanhållning och stolthet inom företaget -även bland medarbetare som har en annan förening närmast hjärtat..
Något annat spännande som händer under hösten för ABT Bolagen?
– Det är mycket som händer. Vi försöker anpassa oss efter kundernas behov och har precis startat två fabriker för tillverkning av betong och så kommer vårt unika forskningsprojekt med el-lastbilstransport börja rulla på vägarna, avslutar Mikael Graffman.