– Att engagera sig inom idrott med lokal förankring och stötta en stark, driven sportorganisation med höga ambitioner ligger helt i linje med Pirellis värderingar. Precis som Djurgården Hockey, ett av Sveriges starkaste sportvarumärken, består Pirelli Tyre Nordic av människor som drivs av en ständig strävan att förbättra sig och nå nya höjder. Pirelli ser ett stort värde i att bidra till ett välmående samhälle, där sporten förenar människor från olika bakgrunder och uppmuntrar till en hälsosam livsstil, säger Alberto Zanoli, CEO Pirelli Tyre Nordic.
– Genom detta sponsorskap vill Pirelli öka lokal varumärkeskännedom och förstärka sin roll som en ledande aktör inom vintersport. Både i arenor - oavsett om de är täckta av snö eller is - och på vanliga vägar med våra banbrytande, högteknologiska produkter. Vi ser fram emot att följa Djurgården Hockeys framgångsresa och ser fram emot ett utmärkt samarbete.
Pirelli blir nu en del av Djurgårdsfamiljen som ny officiell partner till Djurgården Hockey. Den italienska däcktillverkaren har positionerat sig som de ledande biltillverkarnas givna val inför vinterhalvåret och är ett globalt väletablerat varumärke. Inom idrotten har Pirelli genom åren synts på bland annat den italienska giganten Inters dräkter - och nu väntar alltså ett första intåg på hockeyscenen.
– Det här är ett partnerskap med ett starkt varumärke som det finns en stor potential i. Pirelli ville ha den bästa representanten i vintersammanhang och valde oss och vi har en gemensam ambition om att skapa ett långsiktigt samarbete. Det finns dessutom goda associationer med deras bransch i att ha kontroll över, prestera på och hantera vinterunderlag. Precis samma gäller för oss inom hockeyn, kommenterar Björn Moreau från Djurgårdens företagsmarknad.