Årsmötet 2026 i korthet
Publicerad: 1 min läsning

Under onsdagskvällen höll Djurgårdens IF Ishockeyförening årsmöte vid 3Arena. Lite mer än 80 deltagande medlemmar fanns på plats och röstade gemensamt fram den nya styrelsen, med Rikard Josefson som omvald ordförande och två nyval i Therese Hillman och Fredrik Alkell. Samtidigt tackades Kathrine Strømme Fick, som suttit i styrelsen sedan 2024, av.
Vidare var sex motioner inkomna och gicks igenom. En av dessa krävde röstning, där det beslutades att Djurgårdens IF Ishockeyförening ska arbeta för att avtalet SHL har med Red Bull avslutas omedelbart och därtill aktivt motarbetar ett nytt framtida avtal med Red Bull.
Vi riktar ett varmt Djurgårdstack till samtliga som närvarade.
Djurgården Hockeys styrelse i sin helhet:
Rikard Josefson (ordförande)
Eva Ekstam Wallgren (vice ordförande)
Ulf Grunander
Martin Rifall
Per Broman
Therése Hillman
Fredrik Alkell
Protokoll publiceras i närtid.