Skattjakten som lockar miljonpublik är tillbaka

Publicerad: 2024-11-23
SDHL
Med start imorgon kliver Djurgårdsfamiljen in i Hela Hockeysveriges Skattjakt! Fram till den 16:e februari kan du tävla i SDHL:s succékampanj, genom att antingen följa ligans digitala plattformar eller besöka våra dammatcher. Håll utkik efter SDHL-emojin - full fart framåt!

Från den 15:e november till den 16:e februari kan alla som följer SDHL via sociala medier eller som besöker valfri ligamatch vara med i årets hetaste tävling. Leta efter emojis på SDHL-spelarnas klubbor, hjälmar och dräkter i den återkommande kampanjen, Hela Hockeysveriges Skattjakt, och delta i utlottningen av fina priser. På arenorna finns dessutom "drömboxar" med speciella priser som bara nås på plats.

– Förra årets skattjakt blev en stor framgång och skapade ett starkt engagemang för vår liga samtidigt som den lockade en större publik. Tack vare vårt partnerskap med Svenska Spel kunde vi erbjuda exklusiva drömpriser, där vinnarna fick möjligheten att möta landslagsspelare inom både fotboll och längdskidåkning. Skattjakten i fjol fungerade som ett trycktest, och de positiva resultaten inspirerade oss att satsa ännu mer i år. Därför förlänger vi nu perioden från två veckor till tre månader, vilket gör att vi kan mäta ett mer rättvist och omfattande resultat, säger Angelica Lindeberg, verksamhetschef för Svenska Spel Damhockeyligan.

Ökade räckvidden med 6000 procent

SDHL:s två huvudfokus för säsongen 2024/2025 är publik och profilering. Genom skattjakten arbetar ligan aktivt med båda dessa mål.

– Vi satsar helhjärtat på våra fokusområden och publikrekrytering är vår högsta prioritet. Vi tror att roliga och kreativa kampanjer som attraherar en yngre målgrupp är helt rätt väg framåt. Dessutom har vårt samarbete med välkända kreatörer på TikTok visat sig vara en framgångsfaktor för att skapa ännu större engagemang. Tack vare kampanjens utformning i kombination med kreatörerna lyckades vi nå över fem miljoner organiska visningar samt ökade ligans räckvidd på sociala medier med 6000 procent. Denna säsong är målet att flytta en del av den digitala publiken även till arenorna, utvecklar Angelica Lindeberg.

Fakta om Hela Hockeysveriges Skattjakt

- Pågår mellan 15:e november 2024 till 16:e februari 2025.

- Genom att hitta en SDHL-emoji på spelarna kan man vinna fina priser.

- Genom att finna en kod på drömboxarna i arenan kan man vinna extra fina priser. Boxarna nås på SDHL-arenornas läktare under hela perioden.

Priser

I Hela Hockeysveriges Skattjakt kan man vinna alltifrån signerade tröjor från svenska landslag, hotellövernattning hos Scandic samt drömträffar med svenska idrottsprofiler.

Så tävlar du via sociala medier

- Gå till SDHL:s instagram.

- Hitta det senaste inlägget med Hela Hockeysveriges Skattjakts logotyp.

- Följ instruktionerna i inlägget.

Så är du med och tävlar på Hovet

- Besök en av damlagets hemmamatcher i SDHL.

- Hitta en drömbox inne i arenan.

- Följ instruktionerna som står på boxen.

Vi ses på läktarna. Full fart framåt!

Djurgården Hockey
Huvudpartners